Není pochyb o tom, že zvláště malí a střední podnikatelé nemají vstup na trh vůbec jednoduchý. K tomu, aby se jim firma úspěšně rozjela, je zapotřebí mimo jiné také propagace. Nutné je v této fázi především dostat mezi lidi jméno značky dané firmy.
K tomuto účelu slouží především nejrůznější druhy reklam. U malých a středních firem jsou to především ty v lokálním tisku či rádiu. Avšak všichni víme, že tato forma propagace není příliš účinná, zvláště ve srovnání například s televizní reklamou. Proto je zapotřebí použít i jiné strategie, které by tento rozdíl vyplnila.
Jednou z těch v současné době stále oblíbenějších je metodika SEO. Jedná se o anglickou zkratku ze slov Search Engine Optimalization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Řeč je samozřejmě o internetových stránkách.
Dnes již každá firma má své webové stránky, a tato metodika má pomoci zvýšit jejich návštěvnost. Pokud se vše povede, pak internetová stránka dané firmy vyskočí při zadání určitého slova či fráze do vyhledávače na jednom z předních míst.
K tomu je samozřejmě zapotřebí použít jak in page, tak off page SEO. Co to znamená? První termín označuje fakt, že se upravuje samotný web klienta tak, aby byl pro potenciální zákazníky co nejlákavější a vybízel k nákupu. A samozřejmě také tak, aby jej vyhledávače při zadání určitého slova našly a zařadily do výsledků.
Off page potom znamená práci, která probíhá mimo klientův web. Může sem patřit jak analýza klíčových slov, jež je důležitou součástí celé metodiky, tak i psaní podpůrných článků. To poslední je nezbytné k tomu, aby se odkaz na naši internetovou stránku objevil ve výsledcích vyhledávání na předním místě.
Obě dvě složky jsou v celém procesu velmi důležité. Navzájem se doplňují tak, aby přinesly optimální výsledek, kterým je zde samozřejmě zvýšení návštěvnosti dané webové stránky. To pak následně pomůže firmě zvýšit zisk, neboť nesmíme zapomenout, že každý z těchto návštěvníků je potenciální zákazník. A o to jde především, že?